El nombre de cotxes del metro de Barcelona on s’ha localitzat un component derivat de l’amiant, continua augmentant. Ja en són 76. TMB, a través d’un comunicat, insisteix que l’han trobat en baixa proporció, en estat no friable -és a dir, que no desprèn fibres- i ben conservat. És per això, asseguren, que “no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació”. Tot i això, aquest dilluns han començat els reconeixements mèdics específics per al personal de l’empresa potencialment exposat a materials amb contingut d’amiant.
Els fabricants de les sèries 2100 i 500 ja havien confirmat documentalment que la pintura que revesteix els trens no conté amiant. D’altra banda, els constructors dels més moderns, les sèries 5000, 6000 i 9000, han certificat que els van fabricar sota la normativa que prohibeix la utilització, producció i comercialització d’amiant.
Les anàlisis continuen
El nombre encara no és definitiu. La detecció encara s’allargarà uns dies. Mentrestant, en els trens afectats no s’hi realitza cap actuació de manteniment “que pugui alterar l’estat de la pintura i provocar l’emissió de fibres sense les precaucions adequades“.