El president d’Aena, Maurici Lucena, ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio que es descarta la construcció de la quarta pista sobre el mar per fer créixer l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat perquè “no és viable”. Lucena ha explicat que la infraestructura pot créixer i passar dels 55 als 70 milions de passatgers l’any el 2026. El líder d’Aena ha anunciat que iniciarà una ronda de contactes amb responsables polítics i empresaris catalans per abordar els plans de creixement de la infraestructura, però no n’ha revelat els detalls. Lucena ha dit que ja hi ha inversions previstes que permetran al Prat arribar als 70 milions de passatgers.
Fa uns mesos, el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, va dir que una de les opcions en què treballaven era ampliar l’aeroport de Girona i que es convertís en la quarta pista de l’aeroport de Barcelona . Llavors va anunciar inversions per al Prat i per Vilobí d’Onyar per valor de 1.000 milions d’euros. També va explicar que es construiria un edifici satèl·lit per acollir una terminal de vols intercontinentals.
Durant l’entrevista, Maurici Lucena ha explicat que les vagues que s’han fet aquest estiu al Prat no n’han afectat l’operativitat: “La incidència operativa ha estat mínima”. Els treballadors de terra d’Iberia continuen amb les aturades, mentre que el personal de seguretat de Trablisa segueix amb la vaga indefinida que van començar a l’estiu. Lucena també ha dit que Aena té l’obligació de controlar que es compleixin els acords de conveni que tenen les empreses que treballen al Prat amb la seva plantilla.
Damià Calvet reclama a Aena més inversions per a Girona
El conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, ha culpat Aena del tancament de la base de Ryanair a l’aeroport de Girona i ha reclamat al gestor aeroportuari una rebaixa de tarifes per a aquesta infraestructura. Calvet ha dit que Aena prioritza els “guanys” al Prat en comptes d’ajudar a d’altres aeroports com el de Girona o Reus. El conseller ha reclamat a l’Estat que continuï invertint a Girona i que millori la connectivitat ferroviària d’aquestes instal·lacions.