El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, aposta per integrar l’aeroport de Girona dins l’àmbit d’actuació del de Barcelona-el Prat. Segons el ministre, el 2026 està previst que hi hagi més de 70 milions de passatgers al Prat i la manera de garantir un creixement sostenible és apostar per Girona. Paral·lelament es construirà una terminal satèl·lit a la T-1 per a vols intercontinentals. Per fer-ho possible, s’invertiran mil milions a l’aeroport del Prat i Vilobí d’Onyar.

El ministre de Foment , Íñigo de la Serna, ha tornat a Catalunya, aquest cop per anunciar una inversió de 690 milions d’euros a l’Aeroport de Barcelona-el Prat. Es destinaran a consolidar l’aeroport com un hub internacional, fent-hi un nou edifici  satèl·lit per als vols internacionals. A més a més s’hi construirà un edifici d’aparcaments i es faran millores en la connexió entre terminals que acumulen retards importants, com el projecte del tren llançadora a la T1, pel qual encara no hi ha data. El ministre ha explicat que les obres avancen a bon ritme, i que aquest servei podrà ser usat per entre 7 i 9 milions de passatgers anuals que podran anar des de Sants fins a la T1 en només 20 minuts. 

 

Íñigo de la Serna ha explicat que les previsions és que el Prat superi els 70 milions de passatgers el 2026 i ha explicat que amb les instal·lacions actuals només en pot acollir 50 milions. Per tot plegat, ha apostat per integrar l’aeroport de Girona i convertir-lo en una “nova pista” de l’aeroport del Prat. Per fer-ho possible,  es millorarà la connectivitat dels dos aeroports, construint una nova estació de l’AVE a 500 metres de la terminal a l’aeroport de Girona. Permetrà unir el centre de Barcelona amb l’aeroport de Girona en només 40 minuts. 

Un projecte de connexió -pel qual no hi ha data però que segons el ministeri és una obra poc complexa- pel qual es destinaran 360 milions a l’aeroport de Girona, 55 dels quals per la nova estació, que assumirà el ministeri de Foment.

Nova terminal satèl·lit al Prat

El ministre de Foment ha recuperat el projecte de la terminal de vols intercontinentals del Prat, plantejat ja fa una dècada, i ha anunciat a so de bombo i platerets que abans del 2026 l’aeroport barceloní en tindrà una. De la Serna vol potenciar el trànsit intercontinental a Barcelona i, per aconseguir-ho, cal ampliar la capacitat anual de passatgers de l’aeroport, que ara està limitada als 55 milions, a 70 milions.

Per aconseguir-ho, l’Estat invertirà 200 M € en un nou edifici satèl·lit a la T-1 i 255 M € per a la connexió subterrània d’equipatges i passatgers, que es farà amb un tren llançadora. També es preveu construir una nova plataforma d’estacionament, amb 17 nous espais per a avions, i un nou aparcament al costat de la T-1.

“Les inversions estatals a Catalunya, a un ritme aclaparador”

El ministre de Foment ha assegurat que les inversions estatals a Catalunya segueixen un ritme “aclaparador”. De la Serna ha detallat que al 2017 les inversions estatals a Catalunya han superat els 793 milions al 2017, un 29 % més que l’any anterior.