LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "El fet de què aquest tren no entri a Barcelona ens allibera una part del trànsit entre l'Hospitalet i Sants, això ens dóna una major capacitat perquè, fins ara, cada vegada que hi havia un problema amb les línies 1,3 i 4 de Rodalies ens costava molt recuperar freqüències".
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat avui un canvi en la configuració de la xarxa de Rodalies per millorar-ne l’oferta als usuaris. Tot i que ha dit que la Generalitat no en té totes les competències que voldria, Recoder ha afirmat que el govern català millorarà l’oferta horària i la qualitat de servei. Segons el conseller, s’augmentarà la freqüència de pas de les línies R1 i R4 perquè funcionin de manera similar al metro, sobretot en les hores punta.
En concret, els passatgers del trajecte Mataró-Barcelona de l’R1 disposaran d’un tren cada sis minuts entre les 7.30 h i les 8. 30 h. Pel que fa a la línia R4, els usuaris del trajecte Terrassa-Barcelona tindran un tren cada vuit minuts entre les 7 h i les 9 h. També es reforçaran la resta de línies.
El conseller ha anunciat també la creació d’una nova línia, l’R8, que permetrà unir el Baix Llobregat i els dos Vallès sense passar per Barcelona. Segons Recoder, això servirà per descongestionar les estacions de la ciutat.