A falta d'una nova data per la reunió, el conseller ha volgut posar sobre la taula els continguts que s'havien de parlar a la trobada. La principal demanda és que l'Estat acceleri la inversió de 4.000 milions d'euros promesos entre 2008 i 2015 i establir un ordre d'execucions. Entre les prioritàries hi ha construir l'accés ferroviari a l'aeroport, crear una oficina de seguiment de les inversions i remodelar l'estació de l'Hospitalet. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "L'Estat té un mínim interès en millorar aquesta xarxa que utilitzen cada dia 400.000 persones." Recoder ha reconegut que els usuaris estan desconents amb el funcionament de Rodalies, però ha atribuït al mal estat en què es troba la xarxa -la responsable de la qual és Adif- més que no pas a la gestió que en fa Renfe. LLUÍS RECODER, conseller de Territori i Sostenibilitat "Amb la situació actual, podem canviar d'operador, podem decidir que Renfe deixa d'actuar en una o més línies, i si Adif no resol els seus problemes, seguirem igual." Rodalies, però, no és l'únic maldecap del conseller. Els treballadors del seu departament s'han manifestat aquest matí en contra de les retallades.

El Ministeri de Foment ha posposat la reunió que havia de mantenir aquest dimecres amb la conselleria de Territori i Sostenibilitat per abordar aquest tema. Per això, la Generalitat demana que s’hi inverteixin el més aviat possible els 4.000 milions d’euros que l’Estat va prometre amb el traspàs de Rodalies, i dels quals només s’hi han destinat prop de 700.