Punt de partida: Barcelona. Després d'una parada a Girona, s'haurà de fer un transbordament a l'estació de Figueres, ja que en aquesta primera etapa es combina via d'ample convencional i ample internacional. Llavors ja només carldrà aturar-se a les estacions de Perpinyà, Narbona, Montpellier i Nimes. I en poc menys de set hores i mitja s'arriba ja a París. Fins ara, el mateix trajecte es cobria en vuit hores i quaranta minuts, és a dir, una hora i quinze minuts més. L'objectiu és que d'aquí 10 anys, quan es completin tots els trams d'alta velocitat entre Barcelona i París, la durada del viatge sigui de només cinc hores i mitja. Tot i que els bitllets d'aquest servei es posaran a la venda demà, no serà fins al 19 de desembre que entrarà en funcionament. La nova connexió comptarà amb dues freqüències diàries per sentit, i el preu d'un bitllet serà de 130 euros, però aquests primers dies es podran trobar ofertes amb descomptes de fins al 60%.