De moment esperen en aquest hangar però ja fa dies que estan llestos per actuar. Formen la flota del Pla Hivern de l'Aeroport del Prat. ANA MOLES, cap del Departament de Seguretat Aeronàutica "El Plan Invierno es un plan que prepara el aeropuerto para poder dar respuesta a las condiciones de meteorología adversas por condiciones de hielo y nieve". Si el servei de meteorologia de l'aeroport detecta una baixada de les temperatures que s'acosti als zero graus s'engegarà l'operatiu. Dos camions llevaneus escamparan per les pistes un producte anticongelant anomenat urea. RAFAEL HERNÁNDEZ, tècnic del sistema d'operacions de l'aeroport "Su función es hacer el preventivo para que ni la nieve ni el hielo consigan helarse, ni la nieve consiga cuajar, llegar a hacer hielo". En cas que l'urea no sigui suficient són aquests camions grocs els encarregats de ruixar líquid fundent per les pistes. RAFAEL HERNÁNDEZ, tècnic del sistema d'operacions de l'aeroport "Tenemos un producto que actualmente es de lo mejorcito que hay en el mercado que son los fundentes, o el acetato potásico como diría un químico, que eso es efectivo el 101%". L'Aeroport del Prat no sol patir ni gelades ni nevades d'importància. És per això que les reserves de material anticongelant són limitades. RAFAEL HERNÁNDEZ, tècnic del sistema d'operacions de l'aeroport "Tenemos urea como para rocíar el aeropuerto siete veces y con intervalos de cierre del aeropuerto mantener la operatividad. No obstante si tenemos una nevada de cinco días cayendo la nieve y acumulandose la nieve sería muy difícil que salieran las aeronaves". Amb la nevada que l'any passat va afectar Barcelona les mesures preventives del Pla Hivern van ser més que suficients. De fet, la neu, a l'aeroport, no va ni agafar.