Barcelona - París en una hora i quart menys de viatge. Encara, però, no es pot parlar d'alta velocitat en la totalitat del trajecte entre les dues ciutats. El tram entre Barcelona i Figueres encara es farà amb un tren de velocitat convencional. I això no canviarà fins al 2012, quan s'hagin acabat les obres de la línia d'alta velocitat. De moment, a l'estació de Figueres-Vilafant cal canviar de tren per agafar un TGV francès que fa la resta de trajecte. Aquí no acaba tot. L'alta velocitat es veu reduïda a Perpinyà. Entre aquesta ciutat i Nimes el TGV anirà a velocitat gairebé convencional. I serà així fins al 2020, data en què es preveu que acabin les obres d'adaptació de les vies d'aquest tram. Ja des de Nimes, amb velocitats que poden arribar fins els 300 quilòmetres per hora, el viatge continua fins a París. A partir d'avui, Barcelona-París compta amb dues connexions diàries per sentit. El preu d'un bitllet és de 130 euros i en tarifes promocionals es poden trobar bitllets a partir de 70 euros. A més, aquesta connexió també facilitarà els intercanvis econòmics del territori. JORDI HEREU, alcalde de Barcelona "Aquest és un pas fonamental per la dinamització de totes les ciutats que estan en el trajecte. I també he de dir i vull remarcar, que d'aquí a pocs dies hi haurà un primer tren que portarà contenidors del port de Barcelona al cor d'Europa també amb ample europeu". Aquest primer servei comercial està previst pel pròxim dimarts i arribarà fins a la ciutat francesa de Lió.

La nova connexió entre Barcelona i París preveu un transbord a  l’estació Figueres-Vilafant, passar pel túnel de Pertús. El trajecte  té una durada de set hores i 25 minuts, per la qual cosa es redueix  en una hora i quart.

Els bitllets es van posar a la venda el 23 de novembre, i se n’han  venut 3.174 per al trajecte de Barcelona-Figueres i 877 fins a la  capital francesa.