Pujant pel carrer de Badajoz és impossible seguir endavant sense vorejar les Glòries, i enllaçar amb el carrer de la Independència. I és que fins ara, la plaça s'ha concebut com un nus viari de comunicacions, però alhora, ha significat una barrera arquitectònica. Amb la transformació que començarà el 16 de novembre, el govern vol aconseguir que els 150 mil vehicles que cada dia passen per les Glòries la comencin a esquivar i facin servir itineraris alternatius. Aquesta transformació inclou diverses modificacions viàries: des de canvis de sentit, de semàfors o l'obertura d'alguns carrers. Per exemple, el carrer de los Castillejos s'obrirà a l'altura de la Diagonal. També hi haurà canvis en els semàfors del carrer de Bolívia. Badajoz s'obrirà i els vehicles podran travessar-lo des del Poblenou fins a connectar amb Independència. Ciutat de Granada canviarà de sentit i Llacuna també, per tal que els vehicles puguin connectar amb la Gran Via directament. Finalment, a l'altura del carrer de la Marina, es crearà un eix directe entre Tànger i Alí Bei. L'objectiu és que els vehicles evitin circular per la plaça. ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "Estem posant al damunt de la xarxa alternatives suficients per escapar del que podria significar l'efecte de les obres, tot i que en el procés de les obres mateix esperem que hi comenci haver el canvi d'hàbits." Tots aquests canvis es faran abans que comenci l'enderroc del tambor de les Glòries i seran una alternativa mentre durin les obres, però també es mantindran després. Tot plegat, perquè la plaça deixi de ser un distribuïdor viari i es converteixi en una superilla més de l'Eixample.

Els canvis a les Glòries pretenen que la plaça deixi de ser concebuda com un punt de distribució de trànsit i que els vehicles es moguin al voltant d’ella sense necessitat de travessar-la. Per aconseguir-ho, l’Ajuntament ja hi està duent a terme un seguit d’actuacions per trencar la frontera que ara suposa les Glòries per al trànsit que hi circula en superfície, amb itineraris més clars nord-sud i est-oest, i viceversa, per fer més directes els desplaçaments.

Una de les actuacions serà l’obertura del carrer de los Castillejos al pas per la Diagonal, perquè el trajecte descendent sigui continu. Hi haurà una altra obertura de carrer a Badajoz, que connectarà des del Poblenou fins al carrer de la Independència. A l’altura del carrer de la Marina es crearà un eix directe entre Tànger i Alí Bei.

Per a major fluïdesa, també hi haurà canvis en els semàfors del carrer de Bolívia.  A més, Ciutat de Granada canviarà de sentit i el carrer de la Llacuna també, per tal que els vehicles puguin connectar amb la Gran Via directament. A banda, es preveu una nova sortida de la Gran Via en sentit entrada a la ciutat a l’altura de Llacuna.