Durant aquesta setmana hi haurà només feines prèvies a les obres, però són el senyal que alguna cosa es mou a Sants. MARCEL·LÍ AMBEA "A veure si per fi acaben de solucionar-ho, des de la riera fins aquí, que ho arreglin ja". LÍDIA CALVO "La veritat, estem ja molt cansats de tot això, que es fa molt llarg. Esperem que ho acabin aviat". El nou carrer d'Antoni de Capmany serà un espai de plataforma única per a vianants amb mobiliari urbà renovat i llums LED. S'actuarà en un tram de 700 metres, però s'arreglaran, a més, els passos soterrats i es faran solucions per travessar per dalt les vies, com ara rampes sobre talusos, escales mecàniques i ascensors. Les obres tenen una inversió de 6,7 milions d'euros i s'allargaran entre 10 i 12 mesos. Just quan acabin arrencarà la urbanització de la llosa. JORDI MARTÍ, regidor de Sants-Montjuïc "Avui és el quilòmetre zero, l'inici del compte enrere per fer la més gran transformació urbana que s'hagi fet els darrers anys al barri de Sants". A través d'un procés participatiu amb entitats, en els últims mesos s'han definit els usos per a aquesta gran llosa. Aquí es vol una zona verda amb fonts, jocs infantils i un espai per a la pràctica esportiva. Una proposta que haurà de validar aquesta mateixa setmana una assemblea de veïns. Paral·lelament es treballa amb el projecte executiu de les obres, per no demorar-les encara més, tot i que la urbanització d'aquest espai, encara sense pressupost tancat, no té tampoc data de finalització. Sí que en tenen els treballs dels carrers que envolten el Mercat de Sants, que han d'estar llestos al febrer.
L’assignatura pendent dels barris de Sants, Badal i la Bordeta comença a deixar de ser-ho. Amb més d’un any i mig de retard, aquest novembre començarà a prendre forma el disseny que van consensuar els veïns i el govern municipal el 2006. Els treballs es dividiran en dues fases: la primera se centrarà en el carrer d’Antoni de Capmany i la segona, a convertir la coberta en un espai verd.
Durant la primera setmana només es farà una posada a punt del terreny. Les obres duraran entre 10 i 12 mesos i tindran un pressupost de 6,7 milions d’euros. L’objectiu d’aquesta part del projecte és connectar el carrer d’Antoni de Capmany, entre el carrer de Sants i la riera Blanca, amb la coberta. La solució serà crear muntanyes amb vegetació adossades al calaix. També s’hi col·locarà nou mobiliari urbà i una nova il·luminació. Per dissimular el mur que cobreix les vies, es plantaran plantes enfiladisses i vegetació penjant. Mentre durin els treballs, el trànsit no se’n veurà afectat.
La segona fase del projecte vol transformar la coberta en un pulmó verd. Perquè estigui a l’abast dels ciutadans, se’n facilitarà l’accessibilitat amb rampes, ascensors i escales mecàniques. A més, es donarà més il·luminació als passos inferiors dels carrers de la Riera de Tena i de Badal.
La cobertura de les vies va començar ara fa tres anys, com a resposta a una llarga reivindicació veïnal. El projecte va quedar aturat a la meitat amb el canvi del govern municipal. L’equip de Xavier Trias va llançar una nova proposta per a la coberta: una rambla elevada a l’estil del High Lane novaiorquès. Però els veïns van reclamar que se’n recuperés el disseny de 2006, que les entitats i l’executiu anterior havien consensuat. Finalment, l’Ajuntament va fer marxa enrere i va decidir tirar endavant el projecte original, que l’any vinent serà una realitat.