Horitzó de creixement per al port

La terminal de contenidors BEST, membre del grup Hutchinson Port Holdings Limited (HPH), ha guanyat tres noves grues semiautomàtiques que són capaces d’operar als vaixells portacontenidors més grans del món. Tenen una alçària de 71 metres i se sumen a les vuit grues super post panamax que ja hi havia operatives en aquesta terminal. Funcionen amb processos semiautomàtics i, aquest fet, fa que la terminal BEST sigui molt més productiva. Es tracta de grues molt eficients que poden fer més de 40 moviments per hora i, per tant, suposen un alt estalvi per a les navilieres. La terminal BEST té previst continuar l’expansió durant el primer trimestre de 2015 i augmentar un 50% la capacitat per operar.

L’enllaç del port amb la ronda del Litoral, més a prop

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha aprofitat la visita per anunciar que les obres per als accessos viaris definitius al port començaran la primera setmana de desembre. L’adjudicació definitiva de les obres es va fer la setmana passada per un import de 117,8 M € i el període d’execució dels treballs és de 40 mesos. Per tant, l’accés per carretera podria estar enllestit a mitjan 2018.

L’obra suposarà l’ampliació d’un carril per sentit al cinturó del Litoral així com la construcció d’una autovia amb dues calçades de dos carrils per sentit. Aquesta via entrarà al port i permetrà la connexió per terra amb el Moll del Prat i la nova terminal de contenidors del grup xinès Hutchinson, inaugurada el 2012. La primera fase de desenvolupament de la nova xarxa viària suposarà una inversió de 45,8 milions d’euros.

Les autoritats s’han felicitat per aquest anunci i han coincidit a destacar que es tracta d’una de les infraestructures més importants del port.

L’accés ferroviari, més endavant

Pastor ha justificat el retard en la licitació de les obres dels accessos ferroviaris per la complexitat tècnica de l’obra, que ha d’incorporar tres amples de via: l’ibèric, l’internacional i el mètric. Tot i així, la ministra de Foment ha dit que els tècnics treballen en la redacció del projecte, que ha confirmat que està molt avançada. El projecte suposarà una inversió de més de 120 milions d’euros.