RICARD RIOL, president de Promoció del Transport Públic "La congelació és un fet històric perquè mai s'havia produït des de l'any 2001 d'integració tarifària, el primer any, i no es pot deslligar del moviment ciutadà que hi ha hagut al voltant del transport públic amb Stop Pujades aquest 2014. No és l'escenari que volíem. Nosaltres volíem una rebaixa més orientada a una transformació del sistema tarifari integrat perquè els viatges d'anada i tornada d'un dia feiner ja donin dret a un abonament il·limitat. El pacte entre administracions per finançar el transport públic el valorem molt positivament. Cada administració es compromet a aportar una mica més, excepte l'estat. El que no trobem bé és que per la mala gestió del sistema de l'ATM des de l'any 2009, ara s'hagi de fer un refinançament amb despesa financera que pagarem entre tots. Hauríem de veure què ha passat a partir del 2009 perquè no s'hagin quadrat els números públics i ara haguem de demanar ajuda a aquests bancs que en el fons tan poc ajuden."

Riol també ha valorat l’acord entre la Generalitat de Catalunya, l’Àrea Metropolitana i l’Ajuntament de Barcelona de dimarts passat. Les tres administracions van pactar un increment de 67 milions d’euros en les seves aportacions durant els propers dos anys. Segons la PTP és un fet positiu, però critiquen el crèdit de 472 milions d’euros que s’ha pactat amb tres entitats bancàries per refinançar el deute: “No pot ser que per la mala gestió del sistema de l’ATM des de l’any 2009, ara s’hagi de fer un refinançament amb despesa financera que pagarem entre tots”, ha assegurat Riol.