“Barcelona és una de les pedres angulars de la nostra oferta a Europa i per això tornem a apostar un cop més per la ciutat perquè sigui port base del nostre vaixell insígnia”. Ho diu Massimo Brancaleoni, director general de Costa Cruceros, en referència al vaixell “majestuós” que des d’aquest dilluns ofereix sortides setmanals des del port, fa escala a Nàpols, La Spezia, Savona i Marsella. El buc, Costa Diadema, té una capacitat per a 4.947 viatgers i pesa 132.500 tones; fa 37 metres de llarg i disposa de 1.862 cabines. Ahir va arribar a Barcelona i l’Autoritat Portuària va lliurar al seu capità, Massimo Gabarino, un plafó commemoratiu amb motiu de la primera presència del vaixell a la ciutat.

La companyia, del Grup Carnival, ha anunciat recentment la inversió de més de 20 milions d’euros per l’ampliació de la terminal D, a més de la construcció d’una nova terminal, l’E. L’empresa naviliera ha arribat a un acord amb Renfe que dóna l’opció a comprar un paquet de tren+creuer per apropar passatgers des de diferents ciutats de l’estat cap a Barcelona per via ferroviària.

Caiguda de creueristes

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha anunciat que les instal·lacions portuàries preveuen una caiguda de creueristes d’entre un 7 i un 8% aquest 2014. La previsió és que el tràfic de viatgers remunti a partir de 2015 i s’espera que el 2016 torni als nivells rècord de 2013 i 2011, amb 2,6 milions. Una de les explicacions d’aquesta reducció de creueristes és que habitualment les companyies navilieres programen amb dos anys vista l’oferta de creuers. Així, la temporada 2014 es va programar durant el 2012, en plena crisi econòmica. Cambra ha dit que per seguir augmentant el trànsit de creueristes cal que l’aeroport del Prat capti més vols de llarga distància i que és necessari més connectivitat amb mercats “llunyans i sobretot amb Europa”.