ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "El fet que sensoritzem la ciutat i ens permeti tenir informació a l'instant sobre l'aparcament o no que tenim, sobre les possibilitats de moure'ns cap a una banda o no en funció del trànsit que hi ha. Tot això, sense cap intermediari, per mi forma part del somni que representa l'Internet de les coses."
En les properes setmanes s’acabaran els treballs per col·locar els sensors a 500 places d’aparcament situades a la zona compresa entre la gran via de Carles Tercer, l’avinguda de Sarrià i la travessera de les Corts. Aquests sensors donaran informació al conductor a través d’una aplicació mòbil i d’aquesta manera es podran evitar desplaçaments innecessaris a l’hora de buscar aparcament, reduir les emissions de CO2 dels vehicles i estalviar temps.
La instal·lació d’aquests aparells – que també es troben en alguns espai del Born – s’està fent en zones d’aparcament d’àrea blava, verda, càrrega i descàrrega, taxis i aparcaments per a persones amb mobilitat reduïda. De fet, la voluntat de l’Ajuntament és que aquest últim col·lectiu sigui dels primers a beneficiar-se d’aquest nou sistema de les places sensoritzades.
L’impacte visual d’aquests sensors sobre la via pública és nul, perquè queden soterrats a terra, i també tenen un manteniment mínim ja que funcionen amb bateries que duren una mitjana d’entre sis i set anys. Es tracta d’un aparell força reduït que enviarà la informació per 3G als dispositius mòbils.
El mes de desembre començarà a utilitzar-se el sistema amb els usuaris potencials com a prova pilot durant nou mesos. En aquest període de temps se n’avaluarà el funcionament, les oportunitats de millora i també les possibilitats d’estendre-ho a la resta de districtes de la ciutat.