Des de principis d’any, l’Ajuntament ha rebut 384 propostes en relació amb les 12 línies de la nova xarxa de bus que encara queden per desplegar. Segons ha explicat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, s’han incorporat un 60 % d’aquestes propostes a la planificació final de la xarxa; per això ha qualificat la proposta com “la més equilibrada” entre els requisits tècnics i les peticions ciutadanes.

L’última fase començarà a implantar-se aquesta tardor amb les línies V5, V29, V31 i D40; mentre que la tardor del 2018 entraran en funcionament les línies H2, V1, V9, V19, V23, V25, V33 i D50. Un cop s’hagin desplegat aquestes 12 línies, la nova xarxa de bus es donarà per completada, amb 28 línies (vuit d’horitzontals, 17 de verticals i tres de diagonals).

12 incorporacions, 13 baixes

Amb el nou plànol de busos, TMB eliminarà 13 línies convencionals: 20, 26, 32, 36, 37, 40, 41, 45, 51, 57, 66, 92 i 143. Segons Vidal, però, les supressions tenen “solucions satisfactòries” per als veïns, en especial els del barri del Congrés, a qui se’ls oferirà un nou bus de barri (191) amb parades al CAP de Maragall i l’Hospital de Sant Pau en substitució parcial de la línia 20.

El bus que no es tocarà amb la nova configuració és el 91, una possible modificació que tenia l’oposició dels veïns. Tampoc no canviarà el número d’autobusos que circulen per l’avinguda Diagonal: Mercedes Vidal ha reiterat que posar-ne un seria només una “solució temporal” fins a connectar el tramvia.