L’última fase d’implantació de la nova xarxa de bus no en preveu cap per la Diagonal

La darrera fase per implantar la xarxa ortogonal de bus no preveu que cap comboi travessi l'avinguda Diagonal. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha assegurat que "la solució definitiva és posar un transport de més capacitat", perquè en aquesta via "els busos es fan nosa els uns amb els altres". Fins que no arribi el tramvia, però, les línies que actualment creuen bona part de la Diagonal -com la 6 i la 7- continuaran funcionant. Fins al 2018 l'Ajuntament implementarà 12 noves línies de la xarxa ortogonal.

Mercedes Vidal ha assegurat que "la Diagonal és una de les zones amb més congestió d'autobusos", per això ha dit que la nova xarxa ortogonal no preveu cap nova línia que la creuï. Pel govern municipal, "la solució definitiva" per descongestionar aquesta via és posar-hi "un transport de més capacitat" com el tramvia i no posar-hi cap altre autobús com a "solució transitòria" perquè, ha assegurat, "tenen una alta densitat de viatgers". "Els busos es fan nosa els uns als altres", ha sentenciat Vidal. Fins que no arribi el tramvia, però, continuaran circulant línies que actualment passen per l'avinguda, com la 6 i la 7.

Dilluns, 16 de gener, l'Ajuntament iniciarà un procés participatiu per consensuar amb veïns i entitats la configuració de les noves 12 línies de la xarxa ortogonal. En total es faran 14 sessions i, segons Vidal, la configuració quedarà implementada de forma definitiva la tardor del 2018. La proposta inicial del govern municipal inclou una línia horitzontal, nou de verticals i dues de diagonals.