L’Agència Catalana del Consum
(ACC), del Departament d’Empresa i Coneixement, ha notificat un requeriment informatiu a Iberia amb relació a la vaga prevista per aquest divendres i dissabte. Demana a la companyia informació detallada sobre els vols programats i el nombre total de passatgers. A més, sol·licita la identificació d’altres companyies de transport aeri a les quals Iberia dona servei i que, per tant, es poden veure afectades per la vaga. En un comunicat, la Generalitat ha explicat que també ha adreçat un requeriment d’informació a Vueling, davant les cancel·lacions preventives de vols anunciades per aquesta companyia durant les aturades.
En el requeriment a Iberia, l’Agència Catalana del Consum li sol·licita que informi dels canals i vies de comunicació previstos per les companyies per comunicar-se amb els passatgers potencialment afectats i les mesures previstes per donar resposta a les eventuals incidències. També li requereix el número d’atenció telefònica d’incidències i reclamacions.
Drets dels passatgers
Davant possibles afectacions, l’Agència Catalana del Consum ha recordat als usuaris que els seus drets com a passatgers de transport aeri estan emparats pel Reglament europeu 261/2004. L’objectiu, explica, és protegir-los en casos de cancel·lacions i retard de vols. En el cas de cancel·lacions, el reglament preveu compensacions que van d’entre els 250 i 600 euros en funció de la distància del trajecte.
Consum assenyala que els possibles afectats han de reclamar, en primer lloc, davant la companyia. Si transcorregut un mes des de la reclamació no han obtingut resposta o no ha estat satisfactòria, poden adreçar-se a l’Agència Catalana del Consum. En aquest sentit, es recomana als consumidors que guardin tota la documentació del viatge, així com la informació i documents facilitats per la companyia i comprovants de les despeses realitzades com a conseqüència de les incidències.