Amb el lema tot “T-un límit”, l’objectiu de la campanya, creada fa un parell d’anys, és protestar per la pujada del preu del transport públic aprovada per l’Autoritat del Transport Metropolità i afavorir l’estalvi de les famílies i la solidaritat entre usuaris.

La dificultat més gran a l’hora d’allargar la vida de la T-10 és, probablement, la timidesa per preguntar, en una parada d’autobús, si algú vol la targeta. Per això, des de la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona expliquen que hi ha diverses vies per aprofitar-la: a més de preguntar, també proposen deixar la targeta en un lloc visible de la parada d’autobús o de metro perquè tothom qui ho vulgui la pugui utilitzar; i per als internautes, existeix l’aplicació per al mòbil Incidències 2.0, que s’utilitza per indicar on hem deixat la T-11 o bé on podem trobar la que necessitem.

Una pujada “abusiva” que necessita una resposta

Un dels impulsors d’aquesta iniciativa és Joan Maria Soler. Ha explicat a BTV que han decidit rellançar la T-11 pel mateix motiu que fa un o dos anys, perquè és necessària una resposta davant d’un pujada que consideren abusiva. Soler assegura que és una iniciativa poc modulable per a l’entitat perquè ja és en mans dels usuaris, i es mostra satisfet per la rebuda de la idea: “Ens consta que té una acceptació molt gran. És una pràctica que es va estenent entre la gent”

La T-10 no és una targeta nominal i, per tant, la poden fer servir diversos usuaris, a diferència d’altres, com la T-Mes. Així mateix, com que és integrada, després de la primera validació, permet fer viatges en diferents mitjans de transport durant una hora i quart. Això sí, la nova validació no pot coincidir amb la del darrer transport utilitzat, és a dir, no es pot fer servir dues vegades al metro ni tampoc a la mateixa línia d’autobús.