Hi ha escales mecàniques de la xarxa de metro que fa 40 anys que estan en ple funcionament. Per aquest motiu, TMB ha engegat una actuació sobre aquests elements que inclou la renovació completa, ja que han quedat envellides i han arribat al final de la seva vida útil. En total se’n canviaran 19 i es col·locaran nous models que milloraran la disponibilitat, la fiabilitat i l’eficiència, amb una inversió de quatre milions d’euros. La majoria estan instal·lades en estacions on hi ha una gran afluència de passatgers i per això la necessitat de substituir-les al més ràpid possible. Està previst que les obres s’allarguin uns dos mesos. Les estacions on s’estan fent aquests treballs són a Vall d’Hebron (L3), Penitents (L3), Vallcarca (L3), Lesseps (L3) i Besòs (L4).
Treballs a fons a Plaça d’Espanya
Precisament a la parada Plaça d’Espanya (L1) les escales mecàniques ja estan inoperatives perquè s’han de sotmetre a una profunda renovació. Els treballs consisteixen a desballestar, retirar, col·locar i muntar la nova escala. Segons TMB, els treballs són complexos perquè s’ha de mantenir en funcionament l’estació. Està previst que les obres s’acabin a mitjans de setembre, just abans que s’iniciïn les Festes de la Mercè.
Renovació parcial en 9 estacions
A banda d’aquestes obres, TMB està actuant sobre nou estacions que necessiten una renovació parcial de les escales mecàniques que superen els 20 anys de vida. Els treballs serveixen per millorar-ne les prestacions i allargar-ne la vida útil. La intervenció per posar-les a punt s’allarga unes cinc setmanes. Moltes de les actuacions s’han fet a diverses parades de l’L2 del metro (Sagrada Família, Universitat, Sant Antoni, Passeig de Gràcia, Tetuan i Encants), a més de Catalunya (L1), Plaça de Sants (L5) i Urquinaona (L4). En aquests casos els operaris canvien diversos elements, i se’n conserva l’estructura i les baranes. A llarg termini l’objectiu és modernitzar-ne un centenar i renovar-ne una cinquantena.