La Cambra de Comerç de Barcelona ha irromput aquest dimarts en plena campanya de les municipals criticant obertament les polítiques de l’Ajuntament relatives a la mobilitat. Si bé aquesta entitat diu compartir els eixos estratègics del Pla de mobilitat Urbana (PMU) 2019-2020, a favor de la mobilitat segura, saludable i equitativa, també és cert que considera inassolibles els seus objectius.

Més inversió en infraestructures i transport públic

La Cambra considera que per aconseguir el desenvolupament del PMU, i, especialment la reducció del 21 % en el nombre de viatges en vehicle privat, és imprescindible acabar infraestructures pendents com el tram central de la Línia 9 del metro o l’estació de la Sagrera, destinant-hi els recursos econòmics suficients i mecanismes estables de finançament.

Miquel Valls, president de la Cambra de Comerç, ha afirmat aquest dimarts que únicament amb mesures de gestió “no n’hi ha prou” per assolir els objectius de repartiment modal establerts. Valls també ha assegurat que del 2013 al 2018, els desplaçaments en vehicle privat han augmentat un 0,3 %. El president actual ha evitat valorar el resultat de les darreres eleccions a la institució. Únicament ha garantit que la transició es faria de forma “ordenada i tranquil·la”.