Els aparcaments Saba i Endesa s’han aliat per augmentar els punts de càrrega de vehicles elèctrics a la ciutat de Barcelona i al conjunt de Catalunya i l’estat. Amb l’acord, Endesa passa a gestionar els 92 punts de càrrega que hi ha als aparcaments Saba de la ciutat. La intenció de les dues empreses és augmentar-ne el nombre els propers anys. De fet, les plataformes actuals, que tenen quatre punts de càrrega, estan dissenyades per poder-les ampliar fins als 16 punts. Això vol dir que es podrien multiplicar per quatre de manera fàcil. Estan convençuts que aviat la demanda creixerà i seran necessaris.

Segons ha explicat a betevé el responsable d’infraestructures de Saba, Miquel Torres, actualment menys de l’1 % del parc de vehicles són elèctrics. La previsió, diu Torres, és que aquest percentatge es dobli anualment. Això vol dir que entre dos i tres anys esperen que siguin ja el 5 % del total. Per tant, els punts de càrrega es faran cada vegada més necessaris.

De fet, segons Toni López, responsable de Serveis Energètics d’Endesa, assegura que el fet d’instal·lar punts de càrrega propicia que cada vegada més gent es plantegi fer el canvi d’un vehicle de combustible a un d’elèctric.

Endesa ha posat en marxa una aplicació de mòbil, ecaR, des de la qual es pot comprovar a quins aparcaments hi ha punts de càrrega disponibles. L’aplicació cobra directament pel consum que en fa l’usuari, uns trenta cèntims el kW. Són punts de càrrega semiràpids. Això vol dir que un cotxe elèctric tarda aproximadament una hora a omplir la bateria.

Més enllà d’aquests punts en aparcaments, la intenció d’Endesa és començar a dotar les carreteres públiques d’electrolineres. De fet, l’objectiu dels propers cinc anys és fer-ne 8.500 arreu de l’estat.