Després de quatre mesos i mig en funcionament s'ha constatat sobradament que el carril bus-VAO de la C-58 està infrautilitzat. Una via gestionada conjuntament pel Departament de Territori i Sostenibilitat i el Servei Català de Trànsit que ara flexibilitza els requisits per accedir-hi. Preneu nota. A partir de demà hi podran circular els cotxes en els que hi vagin dos ocupants, i no tres com fins ara. A més a més de dilluns a divendres el carril bus-VAO només estarà obert d'entrada a Barcelona. A excepció dels divendres a la tarda, que funcionarà de sortida per absorbir el volum de vehicles que surten de la ciutat el cap de setmana cap a les comarques de nord i centre de Catalunya. A partir de demà també s'amplia l'horari d'obertura entre setmana, que serà de les sis del matí a les deu de la nit sense interrupció. Una via que els caps de setmana s'adaptarà a les necessitats del trànsit. A partir de demà a l'entrada del carril bus-VAO hi haurà uns indicadors lluminosos que informaran els conductors d'aquests canvis. JOAN JOSEP ISERN, director del SCT "A partir d'aquí podran valorar si la circulació de la C-58 és suficientment fluida com per poder continuar per la C-58 o si hi ha una congestió important, poden accedir al carril bus-vao per evitar aquesta congestió precisament." El Departament de Territori calcula que amb aquesta mesura es reduiran les retencions i per tant les emissions en un 30%.

Després de veure, durant els primers quatre mesos i mig de funcionament, que el carril bus-VAO estava infrautilitzat, la Generalitat ha decidit baixar de tres a dos el nombre mínim d’ocupants que han de viatjar als cotxes que hi circulin.

Per facilitar l’ús d’aquest carril de connexió directa entre Barcelona i el Vallès, el Departament de Territori i Sostenibilitat també ha decidit modificar-ne els horaris i els sentits d’obertura. Si fins ara s’obria al matí per entrar a Barcelona i al vespre, per sortir-ne, a partir d’ara el carril bus-VAO de la C-58 estarà obert en sentit Vallès de 6 a 22 h, sense pausa. Les tardes dels divendres, però, serà només de sortida per als vehicles que marxen de la ciutat el cap de setmana.

A l’entrada del carril bus-VAO hi haurà uns indicadors lluminosos que informaran els conductors d’aquests canvis. Aquesta mesura vol fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, i augmentar la capacitat d’una de les carreteres amb més trànsit de Catalunya.

El Departament de Territori calcula que aquesta mesura ajudarà a reduir les emissions un 30% i un 12% la despesa energètica. L’objectiu és rendibilitzar el carril bus-VAO, que va costar 80 milions d’euros i gairebé sempre està buit mentre que la C-58 va plena d’entrada a Barcelona.