Per anar de Barcelona a Terrassa hi ha dues persones que ofereixen plaça al seu vehicle. A més de compartir el transport, també comparteixen les despeses. Aquesta és una de les ofertes que inclou aquest web que promou posar en contacte viatgers amb la mateixa destinació i que està arrencant a Catalunya. Però el cert és que aquí encara no s'ha estès l'hàbit de compartir el vehicle. Tant és així que són pocs els qui viatgen en un vehicle privat amb tres o més ocupants, i que per tant poden circular pel carril bus-VAO evitant les retencions de la C-58. Per fer créixer el nombre de vehicles que el poden utilitzar, el govern està estudiant rebaixar de tres a dos el nombre de passatgers en un mateix cotxe. Això no ha agradat gens a una de les entitats que defensa la Promoció del Transport Públic, que des del inicis ha criticat el mal plantejament de la via. RICARD RIOL, Promoció del Transport Públic: "S'està pervertint el sentit de la infraestructura. Valorem que s'ompli de cotxes en detriment d'un bon servei d'autobús que és el que creiem que cal per rendibilitzar aquesta inversió. Falten mesures de promoció dels vehicles d'alta ocupació. No n'hi ha prou a reservar-hi carrils." Per això, volen que les línies d'autobusos que van de Barcelona al Vallès passin pels polígons industrials propers i per les zones on Renfe no arriba. Així, diuen, els vehicles que circularan per aquesta via serà realment perquè són un transport més sostenible, i no pas perquè s'han rebaixat les condicions.

Una eina que s’està començant a instaurar és la de compartir vehicle privat. A través del web www.blablacar.es es pot oferir plaça d’un cotxe particular i també posa en contacte amb d’altres viatgers interessats a fer el mateix trajecte. D’aquesta manera, es comparteix transport i despeses de carburant entre els usuaris.

Una altra manera de donar vida al carril bus-VAO i evitar les retencions de la C-58 és utilitzar el transport públic. Des de Promoció del transport Públic es mostren contraris a la mesura que vol aplicar la Generalitat de disminuir el mínim de persones que han d’anar en un mateix vehicle per poder circular per el carril d’alta ocupació. Proposen que les línies d’autobusos que van de Barcelona al Vallès passin pels polígons industrials propers i per les zones on Renfe no arriba. Així, diuen, els vehicles que circularan per aquesta via serà realment perquè són un transport més sostenible, i no pas perquè s’han rebaixat les condicions.