Encara que la pintura groga que abans senyalitzava les zones de càrrega i descàrrega està completament esborrada, molts transportistes continuen aturant-se en el lateral mar de la Gran Via. Ho tenen prohibit, perquè ara els dos carrils són per a la circulació de vehicles privats, però diuen que els nous espais que s'han habilitat als carrers perpendiculars són insuficients. JOSÉ ANTONIO JARAMAGO, transportista "Ahora hemos de descargar por la calle de atrás, tenemos que traer los palets desde una distancia de unos cuatrocientos metros." MIGUEL GALLÉN, transportista "Quan arribes a la zona de càrrega i descàrrega sempre hi ha algun cotxe particular, no deixen aparcar." JOAQUIM VAGUEDA, transportista "Un es queda dins, l'altre entrega el material, i així ens ho repartim perquè si no ens exposem, perquè a banda dels problemes per trobar aparcament, les multes." En canvi, en aquesta residència estan contents perquè ara els avis ho tenen més fàcil per baixar del vehicle. ANTONI LÓPEZ, gerent de la residència d'avis Nova Alegria "Deixo l'avi i després vaig a buscar l'aparcament i deixo la furgoneta estacionada en un altre lloc." Entre la resta de conductors també hi ha disparitat d'opinions. XAVIER MASSIP, conductor "No trobes lloc, has de donar moltes voltes per poder aparcar, inclús pagant." EDGAR HERNÁNDEZ, taxista "Se circula más rápido por el lateral, y por los dos carriles, al menos para el taxi y la circulación." Al tram central s'han habilitat dos carrils per a la circulació d'atubusos i taxis, que també circulen en exclusiva pel lateral de muntanya. L'Ajuntament diu que aquesta és una aposta decidida pel transport públic, tot i que durant aquests primers dies s'analitzarà com ha funcionat el nou sistema per si cal fer-hi ajustos. I també la Diagonal ha viscut canvis. L'avinguda estrena un nou carril bus en el tram central que ha fet que els vehicles privats perdin un carril d'entrada a la ciutat, i es passa dels tres que hi havia fins ara, als dos actuals. Aquí, però, hi ha la possibilitat d'ampliar en un carril la circulació d'entrada gràcies al carril reversible.