La primera diferència la trobem just en començar, a l'origen de les dues línies. Si el bus 74 sortia des d'aquesta punt de la Zona Universitària, la seva substituta, l'H6, estrena parada al davant de la facultat d'arquitectura. En aquest primer tram del recorregut hi trobem una altra de les novetats de la nova línia. Fins ara, els autobusos circulaven pel lateral de la Diagonal i, ara, per guanyar temps, ho fan pel tronc central en un nou carril bus. CONDUCTOR "Ara aquí a la plaça Reina Maria Cristina, hi ha un gir a l'esquerra i tenim un semàfor de prioritat per a bus." Arribats a la plaça de la Reina Maria Cristina, ens topem amb un semàfor de gir exclusiu acabat d'estrenar, un altra de les característiques de la nova xarxa. Que ningú no s'espanti, tal com feia el 74, l'H6 enfila la Gran Via de Carles III en direcció a la plaça de Lesseps. USUÀRIA "Me he quedado parada. Pero ya me he imaginado que giraría. Han quitado que el autobús se meta por dentro de El Corte Inglés." Els dos trajectes segueixen el mateix recorregut fins a arribar al túnel de la ronda del Guinardó. A partir d'aquí, el traçat ha canviat. El 74 es desviava pel carrer de les Camèlies mentre que l'H6 travessa el túnel per aconseguir un recorregut més horitzontal. Arribats a aquest punt, és on cal estar atent perquè algunes de les antigues parades han desaparegut i se n'han instal·lat de noves. "Hay paradas antes y después del túnel." "Acabem el trajecte a la parada Hospital de Sant Pau, una aturada que fins ara no existia. Serveix d'exemple de les noves nomenclatues de les parades. Si fins ara eren noms de carrers exactes, amb la nova xarxa s'anomenaran amb punts de referència propers." D'aquesta manera es vol que, tal com passa amb el metro, les parades d'autobús siguin més fàcils d'ubicar i de recordar.

La nova xarxa d’autobusos busca agilitzar el transport públic en superfície i, en definitiva, fer-lo més pràctic i més ràpid. Un equip de BTV ha comprovat sobre el terreny quines són les diferències entre una de les línies d’autobús antigues i la que la substitueix. Concretament, la Línia 74, que ha deixat d’existir, i la nova línia H6.

La primera diferència la trobem just en començar, a l’origen de les dues línies. Si el bus 74 sortia des de la Zona Universitària, la seva substituta, l’H6, estrena parada al davant de la Facultat d’Arquitectura. En aquest primer tram del recorregut trobem una altra de les novetats de la nova línia. Fins ara, els autobusos circulaven pel lateral de la Diagonal i, ara, per guanyar temps, ho fan pel tronc central en un nou carril bus.

Arribats a la plaça de la Reina Maria Cristina, ens topem amb un semàfor de gir exclusiu acabat d’estrenar, un altra de les característiques de la nova xarxa. Que ningú no s’espanti, tal com feia el 74, l’H6 enfila la Gran Via de Carles III en direcció a la plaça de Lesseps.

Els dos trajectes segueixen el mateix recorregut fins a arribar al túnel de la ronda del Guinardó. A partir d’aquí, el traçat ha canviat. El 74 es desviava pel carrer de les Camèlies mentre que l’H6 travessa el túnel per aconseguir un recorregut més horitzontal. Aquí és on cal estar més atents perquè algunes de les antigues parades han desaparegut i se n’han instal·lat de noves.

El trajecte finalitza a la parada Hospital de Sant Pau, una aturada que fins ara no existia. Serveix d’exemple de les noves nomenclatues de les parades. Si fins ara eren noms de carrers exactes, amb la nova xarxa s’anomenaran amb punts de referència propers. D’aquesta manera es vol que, tal com passa amb el metro, les parades d’autobús siguin més fàcils d’ubicar i de recordar.