Per tercer any consecutiu, tot apunta que aquest tornarà a ser un estiu calent a l’Aeroport de Barcelona-el Prat. Els últims dies de juliol i els primers d’agost hi ha vagues convocades i amb aquest panorama, l’Agència Catalana del Consum ja ha preparat un dispositiu per garantir els drets dels passatgers que en puguin sortir afectats. Consistirà a desplaçar treballadors de l’agència per informar els usuaris de tots els dubtes que tinguin i per explicar-los quins són els seus drets com a passatgers. A més, també s’habilitaran missatges als panells informatius per recordar els usuaris altres vies informatives com són el web de l’ACC, la seva aplicació mòbil i el telèfon 012.

Encara no està decidit quants empleats es destinaran al Prat, però segons explica Montserrat Ribera, directora de l’Agència Catalana del Consum, la intenció és instal·lar punts informatius en les terminals necessàries; per exemple, els dies de la vaga de Ryanair -25 i 26 de juliol- l’estand es limitarà a la terminal 2, des d’on opera la companyia irlandesa. Però per a les altres convocatòries -aturada d‘Iberia i del personal de terra-, s’està treballant per també tenir presència a la terminal 1. Ribera afegeix que ja “han fet requeriments a Ryanair i Iberia per saber quines mesures posaran en marxa per pal·liar al mínim possibles els efectes negatius que puguin tenir les vagues”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a