Els embussos habituals a la ronda de Dalt s’han agreujat aquesta setmana. Dimarts van començar les obres de cobriment d’aquesta via entre la Vall d’Hebron i Vallcarca i això està provocant retencions entre el nus de la Trinitat i Vallcarca en sentit Llobregat cada matí. El moment més crític és l’hora punta, entre quarts de vuit i quarts de nou, quan molts conductors entren per aquesta via a la ciutat a treballar. Denuncien que, en alguns casos, s’ha doblat el temps del trajecte.

embussos ronda dalt vall hebron

Previsió i paciència dels conductors

Les obres de cobriment de la ronda fan que s’hagi reduït la circulació de tres a dos carrils a la Vall d’Hebron. És just en aquest punt on se sumen els vehicles que accedeixen a la ronda per l’entrada 5. Això provoca molta densitat en la circulació en sentit Llobregat.

Les retencions s’han anat repetint diàriament des que van començar els treballs dimarts passat. Per intentar evitar aquest punt negre, alguns conductors circulen pel lateral, però això complica també molt la circulació just a la cruïlla davant de l’Hospital Vall d’Hebron. En aquest punt, conductors d’autobús que hi circulen cada dia, demanen que la Guàrdia Urbana reguli el trànsit per alleugerir la circulació.

embussos ronda dalt

L’Ajuntament admet embussos i demana buscar rutes alternatives

El gerent de Mobilitat i Infraestructures, Manuel Valdés, ha admès que la mobilitat a la ronda de Dalt està sent complicada aquesta setmana també per “altres factors com la pluja de dilluns i diversos accidents”. Valdés reconeix que es formen embussos diaris des que s’hi fan les obres però defensa la importància d’aquestes obres, “uns treballs molt reclamats pels veïns que volen el cobriment”.

El govern municipal defensa, a més, que les obres es faran de forma acotada durant poc més d’un mes a l’estiu, quan menys trànsit hi ha. I recomana als conductors buscar rutes alternatives per evitar aquests embussos.

Les obres donen continuïtat a les que ja es van fer l’estiu passat, quan es van construir els fonaments i el mur estructural. El projecte preveu el cobriment de 180 metres davant del Mercat de la Vall d’Hebron. L’actuació, que inclourà també la urbanització dels laterals, permetrà millorar la permeabilitat urbana i la connectivitat transversal entre els barris i reduirà també la contaminació acústica.