Quatre indicacions teòriques abans de començar i de seguida, mans al volant. Per perdre la por al vehicle el millor és comprovar-ne la reacció de primera mà. Aquest és només un dels exercicis amb els quals l'escola del RACC pretén traslladar possibles situacions de risc de la carretera en un entorn segur. ENRIC RIERA, instructor Escola de Conducció del RACC "Encara hi ha molta feina per fer. El conduir porta moltes hores a la nostra vida i hem de ser saber que portem el control del cotxe." Per això, cal prendre nota fins i tot dels consells més bàsics. Després de la sorpresa, més pràctica. A través d'aquestes ulleres els alumnes poden prendre consciència dels perills de la conducció sota l'efecte de l'alcohol i les drogues, dues causes importants de sinistralitat entre els joves. L'altra simulació és només per als més atrevits. I per acabar una demostració pràctica de la tecnologia antibolcada i antiderrapatge del cotxe. Per qüestions de seguretat, però, aquesta és només per a professionals.

Fa poc més de mig any que l’Escola de Conducció del RACC imparteix aquests cursos per tal que els conductors novells s’enfrontin a la seva primera frenada d’emergència en un entorn segur. Segons l’instructor de l’escola Enric Riera, “encara hi ha molta feina per fer” perquè la gent s’ha de conscienciar que són ells els qui controlen el cotxe, explica.

Per això els alumnes poden sotmetre’s a altres proves, com un simulacre de bolcatge o un simulacre de conducció sota els efectes de les drogues i l’alcohol. Tot plegat per conscienciar dels perills de la conducció i sobretot, per saber utilitzar els equips d’emergència dels vehicles. Aquests cursos que imparteix el RACC són pioners a Espanya, tot i que en altres països com Luxemburg, Finlàndia o Àustria ja fa temps que es fan.