(ACN) Dia històric per als usuaris del ferrocarril entre Barcelona i València. El trajecte millora la connexió entre les dues capitals i se situa, a partir d’aquest dilluns, en un mínim de 2 hores i 35 minuts, entre 35 i 45 minuts menys que fins ara. El motiu és la posada en marxa del nou tram del corredor del Medirerrani, inaugurat després de dues dècades i 700 milions d’euros d’inversió.

Amb l’entrada en servei de la via doble, els trens Euromed es poden desviar per la línia del TAV entre l’estació del Camp de Tarragona i Barcelona. Els passatgers del primer tren del dia entre Barcelona i València han celebrat l’hipotètic estalvi de temps d’aquest servei, tot i que aquest dilluns l’Euromed ha arribat amb 40 minuts de retard a València per “qüestions logístiques” a la sortida de la capital catalana.

Salou i Cambrils es queden sense tren

Després de 155 anys, els trens ja no passen pel centre de Salou i Cambrils i el tram de via única i les estacions de l’Hospitalet de l’Infant, Mont-roig, Salou i Cambrils han quedat clausurades. Els usuaris d’aquest servei hauran de desplaçar-se fins a l’estació de l’AVE al Camp de Tarragona. Els canvis han generat desconcert i incredulitat entre els usuaris, que lamenten que no hi ha hagut prou informació. Mentre els tècnics d’Adif ja comencen a retirar elements de la via única, alguns viatgers han anat a agafar el tren a l’estació equivocada. Tot i alguns retards, a Cambrils els combois s’aturen amb normalitat a la nova estació dels afores del nucli urbà, mentre que a Salou els usuaris es queixen que ara han d’anar més lluny i han de pagar més per pujar al tren.