“Les previsions que té l’empresa (Enaire) no són gaire optimistes“, apunta el portaveu de la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA) a Catalunya, Pau Marí. Segons aquest treballador de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, tot i que “és una mica difícil fer previsions”, l’operadora pública treballa amb la hipòtesi que “no es recuperi el nombre de moviments que teníem el 2019 fins al 2023, el 2024 o, fins i tot, el 2025”. Per tant, tot indica que “la recuperació serà lenta”.

Marí assegura que el descens del trànsit aerino va ser brusc, però va anar baixant a poc a poc, fins a arribar a la situació actual”. I aquesta és que, si abans s’estaven realitzant un miler de moviments diaris, actualment se n’estan fent una cinquantena. “És a dir, que en una sola hora de la temporada alta movíem més avions dels que movem ara en un dia sencer”, en paraules del portaveu d’USCA.

Imatge de l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, aquest divendres 15 de maig

 

El descens del nombre de vols, que Pau Marí xifra en prop del 95 %, ha comportat també canvis en la manera de treballar dels controladors. Segons explica, “abans hi havia sis posicions obertes de controladors”, mentre que “avui un sol controlador és capaç de controlar tot el que es mou a l’aeroport”. Tot i que Enaire no ha optat per fer cap ERTO, Marí assegura que temen que els apliquin “retallades de sou” en un futur immediat.