L’objectiu de la reforma de Pi i Margall era pacificar el carrer perquè els vianants tinguessin més espai d’estada i també per passejar. Això ja es pot començar a veure al primer tram de carrer, que va des de la plaça d’en Joanic al carrer de Sant Lluís. Les obres, que tenen un pressupost de 13,6 M €, van començar el juny de l’any passat i està previst que finalitzin a principis de novembre.

Després de la reforma, el carrer de Pi i Margall no té res a veure amb el que era. Les voreres i la vegetació s’han ampliat molt i ara ocupen el 70 % de l’espai del carrer, mentre que els vehicles s’hi han reduït de manera dràstica: només es manté la circulació de dos carrils, quan abans n’hi havia quatre.

Vista aèria del primer tram reformat de Pi i Margall

S’hi han replantat arbres i col·locat parterres que en alguns casos encara s’han d’omplir de verd. Les plantacions més destacades es portaran a terme més endavant quan arribi el fred, perquè és l’època adequada per fer-ho. Les obres d’aquest tram però, ja es donen per acabades.

Més bonic, però també més car

Molts dels veïns estan contents amb el canvi: “Hi havia molts cotxes i sobretot les voreres quedaven molt estretes. A mi m’agrada el que s’està fent, perquè ens dona qualitat de vida als veïns, sobretot per mi que tinc criatures, i ens donarà més espai per passejar”, explica Meritxell Navarrete, veïna del barri. “Globalment ho veig positiu, serà un passeig més agradable i amb menys contaminació“, diu Josep Segura, que viu al mateix carrer i abans hi aparcava el cotxe. Per contra, lamenta que amb la reforma s’hagin apujat els preus del lloguer dels pàrquings perquè n’ha incrementat la demanda, i també hagi augmentat el lloguer de l’habitatge perquè ara el carrer és més bonic. Ell, de fet, paga ara 60 euros més de lloguer al mes”.

Motos sobre la vorera

El nou carrer de Pi i Margall no té zones delimitades per aparcar-hi les motos i això fa que molts motoristes aparquin a la zona de vianants. “Les motos queden a sobre de la vorera, i hi ha persones grans que ensopegaran, perquè no les veuran quan surtin de darrere del banc”, lamenta Àngels Mellado, veïna de la zona.

Motos aparcades al tram reformat de Pi i Margall

Les furgonetes tenen un problema semblant i acaben parant on poden perquè de moment no queda clar on és la zona de càrrega i descàrrega. L’Ajuntament assegura que està previst un cordó d’estacionament a Pi i Margall però que encara no està pintat en molts trams. S’anirà marcant a mesura que avancin les obres i mentre durin els treballs, el consistori assegura que s’ha reforçat amb noves zones de càrrega i descàrrega als carrers dels voltants de Pi i Margall.