La Guàrdia Urbana ha començat a multar aquest dilluns les motos mal aparcades a les voreres
. Fins ara la policia local feia els ulls grossos en la majoria de casos de mal estacionament. Ara l’Ajuntament ha decidit tornar a impulsar les sancions amb l’objectiu que aquests vehicles aparquin a les zones habilitades a la calçada i, així, alliberar les voreres per facilitar el pas de la gent.
En aquest primer dia de sancions s’han centrat els esforços a Gràcia, un dels districtes que acumula més motos mal aparcades. De fet, el consistori xifra en 2.000 els vehicles que no estacionen correctament de manera habitual en aquest districte.
La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha defensat la necessitat d’alliberar les voreres d’obstacles per facilitar el pas als vianants. I ha demanat als conductors de motocicletes que s’acostumin “a abandonar el porta a porta” i, tal com fan els cotxes, busquin un aparcament proper on estacionar en calçada.
Què diu la normativa?
Segons la normativa actual, les motos no poden aparcar en cap vorera de menys de tres metres. Si fa entre tres i sis metres d’amplada, només ho poden fer en paral·lel a la vorera. En cas que la vorera faci més de sis metres, es pot aparcar en semibateria. Incomplir aquestes normes comporta una sanció de fins a 100 euros.
Aquesta última setmana l’Ajuntament ha iniciat una campanya informativa per anunciar la reactivació de les multes. S’han penjat cartells informatius i s’han desplegat informadors als punts més calents de la ciutat. Tot plegat formava part de la campanya “La ciutat per als vianants”, que s’ha pogut veure aquests dies per diverses zones de la ciutat.
Aquest diumenge a la Vila de Gràcia els vianants es mostraven satisfets amb la idea que aquest dilluns canviessin les coses. Asseguren que creuen que era una acció necessària, ja que cada vegada costava més circular per algunes zones de la ciutat amb cotxets o carros de la compra.
Alguns motoristes afirmen que entenen la mesura, però que tenen dubtes de si la ciutat està preparada perquè el gran nombre de motos que hi circulen puguin aparcar de manera correcta. I critiquen que ara no saben on podran aparcar.
A la queixa també s’hi han sumat grups de l’oposició, com, per exemple, Junts per Catalunya, que ha proposat un pla especial per a motos i ciclomotors que inclou convertir els baixos comercials buits en aparcaments per a motos. La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ja ha dit que estudiaran la mesura.