És el primer conductor que aturen els agents de la Guàrdia Urbana dins aquesta campanya. En aquest cas la infracció ha estat envair el carril del sentit contrari. La prioritat d'aquests dispositius de control serà perseguir les conductes que comporten més risc d'accident, com conduir fent ziga-zagues entre els vehicles, fer girs indeguts, saltar-se un semàfor o sortir abans que es posi en verd. L'objectiu és reduir la sinistralitat de motoristes que són, amb ciclistes i vianants, un dels col·lectius més vulnerables. Les dades ho confirmen. POSPO Dels 22 morts per accident de trànsit el 2013, la meitat circulaven en un vehicle de dues rodes: 10 conduïen una motocicleta i un un ciclomotor. PASTILLA A banda, es van produir 147 ferits greus i prop de 5.300 lleus entre els usuaris de motos. CARLES REYNER, portaveu de la Guàrdia Urbana "No són més imprudents els conductors de motos que la resta de conductors, el que passa és que els conductors imprudents de moto, quan tenem un accident, tenen un resultat molt més lesiu. Nosaltres el que volem fer és protegir-los." Durant una setmana de cada mes, el cos policial instal·larà el dispositiu de control en una via diferent. Serà una vigilància més intensiva, amb torns de matí i tarda, i també dinàmica, amb els motoristes de la Unitat de Circulació de la policia municipal, que rebran el suport d'un cotxe. S'actuarà de manera prioritària en les vies amb és densitat de trànsit i també en les cinc cruïlles amb més accidentalitat durant l'any passat, que són: la Diagonal amb passeig de Gràcia, Balmes i Pau Claris. Les altres dues cruïlles estan a la Gran Via, concretament a la intersecció amb el passeig de Gràcia i Marina. La Guàrdia Urbana sancionarà als motoristes infractors, però aquesta campanya també vol ser informativa, per això es repartirà entre els motoristes tríptics informatius, amb consells i recomanacions per evitar situacions de risc.

Dels 22 morts per accidents de trànsit el 2013, 11 conduïen una motocicleta o un ciclomotor. El 37,2% d’accidents que es van produir a la ciutat implicaven la presència d’una motocicleta o ciclomotor. Hi va haver 147 ferits greus i 5.288 lleus entre els usuaris d’aquests vehicles de dues rodes, un col·lectiu molt vulnerable al qual la Guàrdia Urbana ha decidit destinar bona part dels esforços. Durant una setmana al mes, el cos policial instal·larà dispositius dinàmics per controlar possibles indisciplines viàries que puguin suposar un risc per a la circulació.

No respectar les distàncies mínimes de seguretat, els girs indeguts i conduir sota els efectes de l’alcohol i les drogues són altres actituds que estaran penades amb sancions administratives d’entre 200 i 500 euros, depenent de la perillositat de l’acció. Paral·lelament, s’actuarà en els cinc principals punts negres: av. Diagonal / pg. Gràcia, av. Diagonal / c. Balmes, av. Diagonal / c. Pau Claris, Gran Via de les Corts Catalanes / pg. Gràcia i Gran Via de les Corts Catalanes / c. Marina. S’han editat, a més, 5.000 tríptics informatius que es repartiran als motoristes.