maquina expenedora títol transport

(ACN) El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, descarta que la T-Mobilitat estigui a punt pel pròxim 1 de gener com a conseqüència de la pandèmia del coronavirus. “La intenció era que aquests mesos estiguéssim fent proves pilot sobre la targeta sense contacte. No ho hem pogut fer”, ha explicat el conseller en una entrevista a l”Ara’, en què afegeix que el seu departament està “refent calendaris”. D’aquesta manera, el nou model tarifari, que ha d’establir el preu del bitllet per distància i recurrència, pateix un nou endarreriment des que el 2012 s’anunciés que entraria en funcionament el 2014. Sobre les pèrdues que ha patit el transport públic durant la pandèmia, el conseller assegura que sumen una “xifra preocupant”.

L’afectació de la covid-19 en el transport públic

Segons el conseller, la del transport és el tercer major sobrecost de les administracions per la crisi de la covid-19 després de la sanitat i l’àmbit residencial. “Des del març hem estat en reduccions de la demanda superiors al 90 %”, recorda el conseller de Territori, que quantifica en 20 milions d’euros a la setmana el sobrecost en el transport públic. Per això, comenta que aposta per un “fons específic i finalista de l’Estat” per aquesta partida.

Proposta de mobilitat per la fase 1 de desescalada

Sobre la mobilitat en la fase 1 de desescalada, Calvet afirma que en les pròximes hores es donarà a conèixer una proposta. “Si hi ha territoris que limitin amb territoris en una altra fase, no hi haurà mobilitat per a determinades activitats no permeses, com de lleure de compres. La mobilitat laboral seguirà sent possible“, especifica.

D’altra banda, el conseller assegura que Territori no s’està plantejant retallades davant el reenfocament que hauran de tenir els pressupostos de la Generalitat, però que s’haurà de fer una “repriorització” del que estava previst. “A Territori estem veient quines partides movem”, comenta Calvet, que garanteix que prioritzarà les inversions en habitatge.