La D50 és la més llarga de les tres, amb 26 quilòmetres de recorregut. Substitueix dues línies i escurça la 24, que es queda a la plaça de Catalunya en lloc de Sant Antoni. Una novetat que, per a usuaris com la Marga, suposa fer canvi d'autobús. Altres veïns de Sant Antoni encara no tenen tan clar el transbordament. Altres usuaris també celebren els nous traçats. La línia V9 substitueix 41 i la 66 i connecta el Poble-sec amb Sarrià. Arran de les queixes i suggerències l'ajuntament decidirà de cara al setembre si manté el traçat original de les tres línies o si en modifica el seu recorregut. En el cas de la zona del Besòs, la nova V33 fa pràcticament el mateix recorregut que les línies 42 i 143 que substitueix. L'únic però d'alguns viatgers és la freqüència de pas, que en dies com avui supera els 10 minuts.

La D50, la V9 i la V33 es van posar en marxa a finals de juny. La seva incorporació a la xarxa ortogonal suposa la desaparició de sis línies convencionals, la modificació del traçat de dues i la creació d’una de nova per cobrir els punts que quedaven fora dels nous recorreguts.

Actualment la D50 és la més utilitzada perquè en els 26 quilòmetres de traçat enllaça el centre de la ciutat amb punts d’interès turístic com La Pedrera o el Parc Güell. Alguns dels usuaris lamenten que l’entrada en funcionament de la D50 hagi implicat escurçar el recorregut de la Línia 24, que ara ja no arriba fins a Sant Antoni i es queda a la plaça de Catalunya. Segons els viatgers, tenir l’origen i final de l’autobús fora del centre turístic els permetia poder seure o acabar el trajecte amb més espai. Tot i això, la majoria de viatgers consultats consideren que el canvi d’autobús per arribar al barri de Sant Antoni és ràpid i fàcil.

Pel que fa als usuaris de la línia V9, el traçat vertical permet enllaçar barris que abans estaven poc connectats. Des del centre es pot arribar ràpidament a la zona de Sarrià, però carrers com el de Calàbria han perdut una línia de bus estable. També ha generat algunes queixes el fet que, per tal d’habilitar el carril bus en alguns carrers estrets, s’hagin tret places d’aparcament.

La línia V33, de la zona del Besòs, és la que reprodueix gairebé fil per randa el traçat de les desaparegudes 42 i 143. La freqüència de pas es manté entre els 10 i 15 minuts, un temps d’espera que alguns usuaris confien que es reduirà al setembre.