Els retards i cancel·lacions de Vueling a l’aeroport de Barcelona-el Prat s’han traduït en un allau de queixes que han fet els passatgers afectats a l’Agència Catalana del Consum. Des de la Generalitat, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ja ha assegurat que sancionaran l’aerolínia si així ho requereixen els expedients de l’agència. Des de la companyia no han volgut fer declaracions.

En una entrevista a l’ACN, Chacón també ha reconegut que les afectacions generals al Prat -que el situen entre els aeroports amb més retards d’Europa- es deuen, en part, a la saturació de l’espai aeri. En aquest sentit, la consellera diu que pressionarà el Ministeri de Foment perquè, juntament amb altres països, hi posin remei.

Vueling, majoritària al Prat

Tot i això, que Vueling sigui la companyia més polèmica a Barcelona no és casualitat. La baix cost d’Iberia opera gairebé el 40 % dels vols que es programen a l’aeroport barceloní i, quan hi ha problemes, és de les aerolínies que més retards i cancel·lacions acumula.

L’Associació d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe) també pressiona Vueling perquè actuï amb previsió i no hi hagi més problemes en el que queda d’estiu. Asseguren que les agències comercialitzen el 45 % de les vendes de la companyia aèria i, en conseqüència, han de tramitar bona part de les reclamacions quan hi ha problemes amb el vol.