L’adquisició d’aquestes 25 motos, que se sumen a les 24 que ja tenia B:SM, permetrà deixar d’emetre anualment més de 27 tones de CO2. Això, tenint en compte que amb el canvi d’una moto de benzina per una d’elèctrica es deixa d’emetre més d’1,09 tones d’aquest gas, ja que que cada una recorre aproximadament 10.000 quilòmetres l’any.
El segon tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha estat un dels primers que ha pogut provar els vehicles. Vista la insistència dels mitjans de comunicació, Collboni ha accedit ha fer una volta amb una de les motos a la plaça de Sant Jaume. Pel socialista, “B:SM ha de ser una empresa exemplar pel que fa a la seva contribució a la sostenibilitat i a mantenir l’aire net de Barcelona”.
En aquest sentit també ha parlat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, que ha assegurat que “els nivells de contaminació de la ciutat són intolerables” i ha explicat que la transició cap a la mobilitat elèctrica “és una estratègia conjunta a assumir des de totes les empreses públiques”.
Motos elèctriques de tecnologia catalana
B:SM abasteix la seva flota amb motos de la marca Scutum, una empresa catalana nascuda el 2011 que es dedica a dissenyar, desenvolupar i fabricar vehicles elèctrics. Les motos que ara s’incorporen estan especialment dissenyades per facilitar la mobilitat a la ciutat, amb una estructura afegida als retrovisors, una ampliació del seient d’acompanyant i funció de marxa enrere, entre altres característiques.