Si altres anys aquest gest no era necessari durant el mes d'agost, ara sí que ho és. Per estacionar a la zona verda o blava s'ha de pagar com la resta de l'any. Aquest canvi ha provocat que al matí ja arribessin les primeres multes. La grua municipal s'ha emportat avui més d'un vehicle, com aquest que estava estacionat a la zona blava davant de la platja de la Nova Icària. És una mesura que enguany afecta especialment aquelles persones que ja comptaven a tenir estacionament gratuït a l'agost, com la Lili. LILI CARBALLO "Trabajamos en Barcelona, tenemos restaurantes en Barcelona y venimos mucho, cada día, era un pro tener el párquing gratuito en el mes de agosto." I no és l'única que ho critica. SALVADOR PONS "Jo que sóc del barri, sóc d'aquest carrer, considero que l'aparcament el mes d'agost sobretot, només el mes d'agost hauria de ser completament lliure". MARIO CIFUENTES "Invita a los ciudadanos de fuera de Barcelona a que no vengamos". N'hi ha, però, com el TAL, que, tot i mostrar-se resignats, no els sembla malament. JOAN CABRÉ "Estem tan acostumats a pagar que per un mes més o menys que paguem ja m'és igual, a més ho trobo bé, en part, hi ha places lliures, si no fos així no hi hauria places lliures." L'objectiu d'aquesta mesura és fomentar els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic i promoure una ciutat més sostenible. Els residents, tinguin bonificació o no, poden seguir estacionant de forma gratuïta a les places verdes preferents. L'Ajuntament assegura que així tindran menys dificultats per trobar lloc i que hi haurà més rotació de vehicles.

A grans capitals europees com París o Londres ja s’està fent. A diferència d’altres anys, durant aquest mes d’agost estacionar a la zona verda o blava de la ciutat no és gratuït i, per tant, s’aplica el mateix règim tarifari que la resta de l’any. Segons l’Ajuntament, aquesta mesura té com a objectiu promoure els desplaçaments a peu, en bicicleta i en transport públic, i fomentar, així, la mobilitat sostenible. Asseguren que Barcelona presenta nivells de contaminació alts, que superen en algunes ocasions els llindars màxims fixats per la legislació vigent i l’Organització Mundial de la Salut.

Tot i així, visitants i barcelonins de diferents barris han rebut la notícia amb ressentiment. La majoria diuen que no els sembla just haver de pagar per anar a la platja i aixecar-se cada dues hores per canviar el tiquet. De fet, avui al matí ja s’han vist les primeres multes i la grua municipal s’ha endut vehicles a primera hora. Per als residents, però, és un benefici clar: hi haurà més rotació de vehicles i tindran menys dificultats per aparcar prop del seu habitatge.

Des del consistori informen, també, que la contaminació pels gasos dels vehicles provoca cada any unes 3.500 morts prematures. Aquesta mesura és, diuen, un pas important per avançar en l’aplicació del Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018, que preveu reduir en un 21 % l’ús del vehicle privat a la ciutat.