Foto: Vicente Zambrano González

(ACN / Redacció) L’associació Barcelona Global considera que el model metropolità de mobilitat “és insostenible” i reclama un gran pacte publicoprivat per impulsar-ne un canvi. Entre les mesures urgents que proposa hi ha la creació de “park and ride”, la gestió dels accessos en cotxe a Barcelona o la descarbonització del taxi. “No ens serveixen mesures a curt termini i execució no rigorosa”, ha advertit la presidenta del lobby empresarial, Maite Barrera.

L’associació ha presentat les conclusions de l’informe ‘Challenge sobre Mobilitat’ aquest divendres al Palau Macaya. Es tracta d’una anàlisi feta per una quarantena d’experts en mobilitat, en què recullen un total de 14 propostes prioritàries per poder fer front a la mobilitat a l’àrea metropolitana de la ciutat.

Una agència per a la mobilitat urbana

La principal proposta és la creació d’una agència per a la mobilitat metropolitana que substitueixi l’actual Pacte per la mobilitat de Barcelona, que consideren que està caducat. Aquest ens hauria d’implicar les diferents administracions -l’Estat, la Generalitat i els ajuntaments- però també els operadors públics i privats. “No podem parlar de mobilitat amb límits, hem de parlar de consens i diàleg, i tenir en compte totes les parts”, ha subratllat Barrera.

El debat sobre la mobilitat està completament polititzat i hi ha moltes dificultats a l’hora de crear sinergies entre les diferents administracions”
Mateu Hernández, director general de Barcelona Global

Una xarxa de Bicing que connecti Barcelona i l’AMB

Entre les propostes del lobby empresarial, destaca l’aposta per una xarxa de Bicing que connecti Barcelona amb la resta de municipis de l’àrea metropolitana. Mateu Hernández ha criticat que actualment el sistema de Bicing metropolità no connecta amb la capital catalana, un fet que genera, diu, problemes diaris als ciclistes que es mouen entre les dues àrees.

L’informe demana revisar alguns trams dels carrils bici, regular l’ús dels patinets elèctrics, descarbonitzar tota la flota de transport públic i facilitar el desplegament de carregadors elèctrics. A banda, proposa crear una pàgina web de transparència on es pugui traçar l’estat en què es troben de les obres i projectes en infraestructures de les diferents administracions.

Finalment, els autors de l’informe consideren urgent” abordar el model de finançament del transport públic i de les infraestructures. També demanen millores en l’esquema tarifari perquè sigui “més equitatiu i accessible”.

Altres propostes de Barcelona Global

No és la primera vegada que Barcelona Global fa propostes relacionades amb la mobilitat metropolitana. El lobby empresarial també va instar l’Ajuntament perquè implanti un peatge urbà. Però també s’ha mostrat partidari de mesures per potenciar el turisme com fer hotels en edificis protegits de la ciutat.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a