L’associació Barcelona Global ha apressat l’Ajuntament perquè estudiï la implantació d’un peatge urbà, com a mesura per regular l’accés de vehicles a la ciutat. El conseller delegat de l’associació, Mateu Hernández, ha assegurat que “és urgent fer un peatge urbà com a element intel·ligent per regular els accessos i sortides”, amb l’objectiu d’esponjar el trànsit que entra diàriament a Barcelona: són, aproximadament, 500.000 de vehicles.

Juntament amb el RACC, Seat, Renfe i altres empreses del sector, Hernández ha recordat que “moltes altres ciutat ja han escollit el peatge urbà” i ha apressat l’Ajuntament perquè estudiï la mesura: “No diem que s’hagi de fer immediatament, sinó que és una solució que cal plantejar i debatre”. El peatge urbà és la proposta més destacada proposada per Barcelona Global en l’informe sobre la mobilitat del futur que ha presentat, i se suma a la implantació de la ZBE Barcelona.

“No és el moment”

Malgrat la petició de Barcelona Global, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha descartat -per ara- la possibilitat d’instaurar un peatge urbà a la ciutat: “No és el moment”, ha remarcat. Alarcón ha recordat que el règim sancionador de la ZBE tot just ha començat a caminar i, per això, ha demanat: “Consolidem primer totes les mesures que hem posat abans”. Es dona la circumstància, però, que la mateixa alcaldessa, Ada Colau, va plantejar la possibilitat de fer un peatge urbà.

A més, l’entitat també demana un gran pacte metropolità (que inclogui actors públics i privats) amb més mesures anticontaminació per a les properes dècades. Entre les solucions proposades hi ha una flexibilització dels horaris laborals (per evitar col·lapses a les carreteres i al transport públic) o marcar una data al calendari perquè el sector del taxi passi a ser 100 % net. En paral·lel, Barcelona Global ha reclamat que s’executin les inversions pendents en infraestructures clau, com l’L9 del metro, l’estació de la Sagrera o el desdoblament del túnel de Collserola.