L’Ajuntament estudiarà pagar per aparcar la moto a la calçada a Barcelona, tal com s’especifica en el Pla de mobilitat urbana 2024 (PMU), tot i que fonts municipals asseguren que ara per ara no hi ha intenció d’implantar-ho. De fet, per fer un estudi exhaustiu caldria emmarcar-ho dins d’un pla específic de motocicletes.

El PMU 2024 inclou més de 300 mesures (que es basen en 62 línies d’actuació) per aconseguir que d’aquí a dos anys un 82 % dels desplaçaments dins de Barcelona es facin a peu, en transport públic o en bicicleta. La intenció és aconseguir una mobilitat més sostenible i saludable.

Divisió d’opinions sobre l’aparcament de pagament

Des de plataformes que aposten per la promoció de mitjans alternatius al motor creuen que la mesura s’hauria d’implantar al més aviat possible. Genís Domínguez, d’Eixample Respira, creu que ajudaria a reduir la contaminació atmosfèrica i acústica, i també a reduir els accidents: “És una anomalia que hi hagi tantes motos a la ciutat i és perquè no hi ha un control sobre l’estacionament d’aquests vehicles”, ha assegurat.

Una opinió que comparteix Emeka Okpala, de Barcelona Camina, qui creu que fer pagar per aparcar a la calçada ha d’anar acompanyat de prohibir o reduir l’estacionament a la vorera: “Si es van eliminant motos de la vorera, hi haurà menys espai que s’haurà de gestionar. I una manera de fer-ho és implantar el pagament”, ha raonat. En qualsevol cas, fonts municipals apunten que actualment no hi ha cap decisió presa i que el tema encara no està sobre la taula, malgrat que admeten que està previst estudiar-ho en un futur.

Per a la Plataforma Motoristes BCN, en canvi, es tracta d’una mesura restrictiva. Gregori Hidalgo n’és membre i opina que la moto és el mitjà de transport de motor que menys contamina i més descongestiona la ciutat: “Tenim clar que hi ha d’haver ordre, que s’ha de prioritzar el vianant i que les motos han d’aparcar a la calçada, però per fer-ho possible cal que l’Ajuntament proporcioni més estacionaments”, ha dit. Ara bé, afegeix que haurien de ser gratuïts. Hidalgo també qüestiona que es vulgui traslladar tots els usuaris de la moto al transport públic perquè “les infraestructures (tren i autobusos) no ho podrien assumir”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a