L’aplicació per a telèfon mòbil de TMB ha incorporat un assistent virtual per facilitar l’accés a les persones amb discapacitat visual que vulguin agafar un autobús. El funcionament és força senzill: cal activar —dins de les opcions d’accessibilitat de l’aplicació— l’opció de guiatge a parada. A partir d’aquí i mitjançant missatges de veu, l’aplicació informa de manera precisa sobre l’estat de l’autobús seleccionat.

L’aplicació explica a quina línia pertany l’autobús que s’està aproximant a la parada, si ja s’ha aturat i, fins i tot, si ja ha obert les portes. Es tracta d’una informació molt precisa, que ajuda l’usuari a triar correctament el bus, especialment en aquelles parades dobles per on passen diferents línies. El servei funciona en les 2.600 parades d’autobús que hi ha a Barcelona.

Balises amb bluetooth

Perquè tota aquesta informació arribi correctament al telèfon de l’usuari, s’han instal·lat balises electròniques amb bluetooth a tots els cotxes de la flota regular d’autobusos de TMB (uns 1.080), que asseguren una bona comunicació amb els dispositius de les persones amb discapacitat visual.

I el sistema funciona també a la inversa. No només l’usuari rep informació al telèfon mòbil, sinó que també el conductor de l’autobús rep un missatge escrit en una pantalla que li recorda que una persona amb discapacitat visual l’espera.