Més d’una cinquantena d’entitats i gremis s’han unit en una plataforma contrària als plans de mobilitat que impulsa l’Ajuntament. Són molts i agrupen alguns dels sectors econòmics més importants de la ciutat. Entre els integrants de la Plataforma pro Mobilitat Lliure hi ha el Gremi d’Hotels, Barcelona Oberta, la CECOT i entitats de transportistes, tallers de reparació d’automòbils, garatges, benzineres, instal·ladors i un llarg etcètera.

“Les pintures i els blocs de formigó no els entén ningú”

Els membres de la plataforma, que es va començar a gestar aquest juliol, reivindiquen el dret de tot ciutadà a triar la forma de mobilitat que consideri amb total llibertat. A més, defensen que els canvis en mobilitat s’han de fer de forma consensuada, un diàleg que, consideren, li ha mancat al govern d’Ada Colau. “La nova mobilitat de l’Ajuntament amb pintures de colors i blocs de formigó no l’entén ningú”, afirma Joan Blancafort, portaveu de la plataforma.

En el manifest fundacional la plataforma assegura que relacionar el vehicle privat amb el luxe, el malbaratament i la comoditat és “incert, injust i populista”, i veu amb “preocupació” que “els plans municipals s’orientin a fomentar el transport públic i reduir l’ús del vehicle de motor, que va en detriment del transport privat i els seus serveis”.

Alarcón, contrària a la “mobilitat lliure”

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha participat en la presentació de la plataforma, de la qual ha criticat l’eslògan de defensar la mobilitat lliure. Alarcón creu que cal defensar el dret a la mobilitat universal, que ha de donar resposta tant a la crisi mediambiental com a la crisi sanitària. La regidora creu que es dialoga amb les parts implicades i defensa que la mobilitat amb vehicle privat a la ciutat ha de ser l’essencial. “La congestió genera un decreixement del 2 % del PIB”, ha assegurat.