Amb un sol clic a l'aplicació MyTaxi, l'usuari activa un radar que localitza tots els vehicles disponibles a la vora, mitjançant la tecnologia de geolocalització. El passatger pot determinar si vol un taxi ecològic, que accepti animals domèstics o que es pugui pagar amb targeta de crèdit. Quan el taxista accepta la carrera, podem calcular quant temps trigarà a arribar. JOHANN VÖLKERS, CEO de MyTaxi "Con MyTaxi hemos seleccionado Barcelona como nuestra oficina principal porque es una ciudad con una infraestructura para empresas nuevas muy buena. Lo más revolucionario de MyTaxi es que establecemos la comunicación directa entre el taxista y el cliente." L'altra versió de l'aplicació és la del taxista, que passa a cobrir un servei sense una operadora intermediària. Haurà de pagar 99 cèntims per carrera aconseguida a través d'aquesta eina. JAVIER ABAD, taxista "Las ventajas son rapidez sobretodo, comodidad y seguridad. En todo momento tenemos identificado el cliente y otra ventaja importante es que no depende de centralita, no hay intermediarios, de ahí la rapidez de la aplicación." Si el servei no ha agradat al passatger, l'aplicació permet avaluar el taxista i en cas d'haver-ne quedat satisfet, el sistema permet memoritzar els conductors preferits. La problemàtica dels despistats que obliden alguna pertinença també es resol. Com que les dades s'emmagatzemen a l'aplicació, l'usuari pot contactar amb el taxista per recuperar l'objecte perdut.

Aquesta setmana estarà disponible a Barcelona l’aplicació My Taxi, una eina que ja funciona a Alemanya, Àustria i Austràlia. Aquesta aplicació per a Android i iPhone permet localitzar i reservar un taxi a través del telèfon mòbil, sense haver de trucar a l’operadora i amb la possibilitat de calcular quant trigarà a arribar.

L’aplicació My Taxi entra en funcionament a Barcelona quan falten pocs dies perquè comenci el Mobile World Congress, un esdeveniment que pot complicar la mobilitat ja que hi ha convocada una vaga de transport públic. L’aplicació funciona a través de Google Maps, mitjançant la geolocalització.

El sistema localitza la posició de l’usuari automàticament. A més, es pot demanar el taxi lliure més proper i seguir la ruta d’aproximació del vehicle en temps real mitjançant Google Maps. A més, s’hi poden afegir opcions sobre el tipus de taxi que es necessita, per exemple, que accepti pagament amb targeta de crèdit, que estigui adaptat per a minusvàlids, etcètera. Quan un taxista accepta la carrera, les dades apareixen en el mòbil de l’usuari: la fotografia, el nom, l’avaluació d’altres usuaris, el temps aproximat d’arribada i la distància a què es troba. L’aplicació té dues versions: una per a passatgers, gratuïta, i una altra per als taxistes, que paguen 0,99 cèntims nets per cada carrera aconseguida a través d’aquesta eina.

My Taxi està disponible tant per a Android com per a iPhone, ja té més de 800.00 descàrregues i 7.000 taxistes a la base de dades repartits per 30 ciutats d’Àustria i Alemanya. La primera ciutat espanyola a la qual arribarà aquesta aplicació és Barcelona. Segons l’empresa myTaxi Iberia, aproximadament 55 milions de trajectes de taxi tenen lloc a la nostra ciutat cada any. Després de la capital catalana, l’empresa s’instal·larà a Madrid.

Es tracta, doncs, de l’evolució del sistema clàssic de ràdio taxi, que, com quasi tot actualment, ha fet el salt al telèfon mòbil. Caldrà veure si a la nostra ciutat té èxit i si els taxistes de Barcelona decideixen utilitzar-lo. De moment, segons ha informat avui l’empresa tecnològica myTaxi, l’aplicació s’estrenarà a la ciutat amb 200 taxistes afiliats i amb l’objectiu d’arribar a la xifra de 1.000 taxis a final de 2012.

 

A Espanya s’ha creat una aplicació molt similar anomenada Wannataxi. En aquest cas, l’aplicació està disponible arreu del país, però només per als usuaris d’Android. De moment, l’aplicació autòctona té 1.150 taxistes afiliats, la majoria dels quals treballen a Madrid i Barcelona. El funcionament de les dues eines és exactament el mateix, l’única diferència és que Wannataxi cobra una mica menys als taxistes per cadascun dels serveis (50 cèntims).

I no són les úniques. Aplicacions d’aquest tipus han proliferat durant els darrers mesos per facilitar als usuaris la petició de taxis a través del telèfon. Un exemple més n’és By-Taxi, una aplicació també gratuïta (només per a Android) que és especialment senzilla i intuïtiva. A la ciutat de Barcelona també es pot sol·licitar un servei a través de l’app Goo Taxi, que funciona també a nivell estatal, tant per a Iphone com per a Android. Eines, totes elles, que poden ser molt útils durant els propers dies si es confirma la convocatòria de vaga de TMB.