Pels sindicats, aquesta sanció és només “la punta de l’iceberg”

d’una tendència que creix a la reducció dels horaris previstos per algunes línies i la dificultat per prestar el servei “en les condicions adequades de seguretat i atenció a l’usuari”. Els representants dels treballadors asseguren que es veuen obligats a avançar altres autobusos o a superar els límits de velocitat permesos per no acumular retards. Per això demanen a l’empresa que retiri la sanció al treballador i que, si no ho fan, convocaran a una vaga que podria produir-se a finals de juny.

La direcció de TMB ha defensat a betevé la decisió de sancionar el treballador. Asseguren que les condicions de la línia són iguals per a totes les circulacions i els 25 conductors diferents que hi treballen cada dia. Segons l’empresa, la sanció s’ha tramitat a un conductor concret per retards “reiterats i injustificats” en ocasions “de més de 20 minuts”, que es van produir durant sis dies del mes de maig. TMB atribueix al conductor una “falta menys greu”, que segons el conveni correspon a una sanció de quatre dies de suspensió de sou i feina.