Mercedes Marín cada dia fa aquesta ruta per agafar l’autobús. És una incògnita saber si el conductor la hi deixarà pujar o no. Ara, però, no hi ha una normativa sobre els escúters elèctrics, i tot depèn de la voluntat del treballador. Assegura que els mateixos sindicats adverteixen els conductors d’autobús que en el cas que deixin pujar un escúter i passi alguna cosa, l’empresa pot prendre mesures contra aquell conductor.

La Mercedes va comprar fa uns dos anys un model de quatre rodes perquè era més estable que el de tres que tenia. Ara sovint els conductors li diuen que el problema és el pes. Ella no ho nega, però diu que les cadires elèctriques també poden pesar fins a 90 quilos, més la persona que hi pugi, i si les rampes suporten 250 quilos aquest no hauria de ser un inconvenient.

En aquests moments, el reglament de viatgers del transport públic de superfície de l’àmbit metropolità no preveu l’accés dels escúters i altres vehicles elèctrics als autobusos. Només hi poden accedir cadires de rodes, cotxets de nadó i bicicletes plegables degudament plegades.

Els usuaris d’aquest tipus de vehicle han augmentat molt. De fet, les administracions i TMB treballen en una regulació des del 2014 que tot apunta que arribarà aquest any. Aviat podria començar una prova pilot a tota l’àrea metropolitana que ajudaria a definir les condicions i les normes a aplicar en un reglament definitiu per ordenar l’accés segur d’escúters a l’autobús i al metro. La prova definitiva hauria de començar aviat però encara està pendent que es doni el vistiplau de les administracions perquè pugui entrar en vigor.