Des de TMB ja s’han començat a difondre vídeos i a penjar plafons publicitaris amb el missatge “quan seguis, respecta l’espai dels altres”. De fet, la campanya servirà per donar a conèixer aquest comportament d’alguns usuaris, ja que, molts han confessat no haver-se adonat de la tendència coneguda, en anglès, com a “manspreading”.

Tot i desconèixer el terme, moltes dones que fan servir els transports públics han explicat a betevé que pateixen l’eixarrancament masculí; com l’Oriana, que assegura que “els ho faig saber” als qui ho fan. Pel que fa als usuaris masculins, cap ha dit que ho faci; de fet, tots s’han mostrat contraris a l’“incivisme” que suposa el “manspreading'”.

L’empresa està treballant des del 2016 en un pla per fomentar la convivència a totes les xarxes de transport públic que, sota el paraigua del lema “Viatja amb Karma”,  també ha detectat altres pràctiques, com el fet de no cedir els seients reservats a embarassades i gent gran, el mal ús del mobiliari i l’escolta de música sense auriculars, uns comportaments que també vol evitar.