[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Totes les rutes intercontinentals de l’aeroport de Barcelona-el Prat en un mapa” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/rutes-intercontinentals-aeroport-barcelona-el-prat-mapa/|||” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

El tràfic intercontinental a l’aeroport del Prat no para de créixer. Durant l’any passat, es van transportar 7.221.297 passatgers (2.649.444 en rutes directes i 4.571.853 en indirectes). La xifra suposa un rècord i el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (integrat per la Generalitat, la Cambra de Comerç, l’Ajuntament i Aena ) vol superar-lo amb el nou pla estratègic 2018-2019. Segons la directora de l’aeroport  del Prat, Sònia Corrochano, les xifres demostren que l’aeroport es troba entre els 10 aeroports de la Unió Europea en nombre de passatgers.

Tòquio, Mèxic i Bangkok: nous objectius

L’any 2017 l’aeroport del Prat va oferir 45 rutes intercontinentals i en els propers mesos està previst que aquesta xifra augmenti. Serà el cas de la ruta Barcelona-Seül, amb Asiana (que entrarà en funcionament a partir de l’agost) o la ruta que uneix Barcelona amb Boston i que la companyia Level va posar en funcionament el mes de març. Està previst que algunes rutes existents ampliïn la capacitat amb l’ús d’avions més grans i un increment de freqüències. És el cas, per exemple, dels vols de Qatar Airways, United Airlines i Korean Air.

Pla estratègic 2018-2019

El pla elaborat pel CDRA ha suposat un estudi exhaustiu de totes les destinacions més importants no servides per l’aeroport del Prat i també de les que ja existeixen i que es podrien millorar. El pla determina que l’1 % de les ciutats del món (entre les quals hi ha Barcelona), concentren el 40 % del trànsit mundial. Una de les conclusions és que Barcelona encara necessita reforçar les connexions amb més freqüències, evitar l’estacionalitat i ampliar la temporada d’estiu. Segons Ricard Font , secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat i president del CDRA, el pla es marca l’objectiu d’augmentar les destinacions a ciutats com Tòquio, Bangkok o a països com Mèxic i i Xile. Font afegeix que “l’aeroport ha fet un salt d’escala en els darrers anys, que ha vingut per quedar-se”.