Els bulbs de les palmeres no seran un impediment per fer el carril bici al passeig de la Zona Franca. La setmana passada, l’Ajuntament va presentar dues propostes a la Taula de Mobilitat de la Marina per tirar endavant el vial. Les entitats van apostar per l’opció de construir l’espai per a bicicletes a la mitgera, on hi ha les palmeres. Això obligarà els ciclistes a fer algunes esses per esquivar els arbres.

Inicialment, el carril bici del passeig de la Zona Franca s’havia de construir al costat de la mitgera, però un problema amb  els bulbs de les palmeres va obligar a replantejar el projecte. Ara la Taula de Mobilitat de la Marina, després de veure les dues propostes que els va presentar el districte, ha decidit fer-ho sobre la mitgera. El nou vial no reduirà l’amplada dels carrils de circulació, però obligarà els ciclistes a haver d’esquivar les palmeres.

El projecte  ja ha rebut les crítiques d’alguns usuaris de la bicicleta. Des d’Amics de la Bici asseguren que els vials situats al centre de la calçada no garanteixen la seguretat dels ciclistes i demanen a l’Ajuntament anar més allà. “S’ha d’acabar amb la concepció que es té del passeig de la Zona Franca com una autopista urbana, el vehicle de motor no hauria de poder creuar l’avinguda des de la plaça de Cerdà fins al carrer A “, assegura Albert Garcia, membre d’Amics de la Bici. Per impedir-ho, proposen convertir aquest carrer en un passeig per a veïns, transport públic i bicicletes.

La seguretat està garantida

Des del districte diuen que la seguretat d’aquest carril bici està garantida, igual que ho està en altres vials semblants que hi ha a la ciutat. Posen com a exemple el carril de l’avinguda del Paral·lel, on els semàfors donen prioritat de pas als ciclistes per fer els girs. A més, el conseller tècnic del districte, Xavi Farré, reconeix la necessitat de redissenyar el passeig per reduir el trànsit rodat, però per aconseguir-ho cal temps i una reforma àmplia. Per això, mentre aquesta reforma no arribi, l’Ajuntament ha de buscar alternatives que millorin la mobilitat i la connexió dels barris de la Marina amb la resta de la ciutat.