Els usuaris del 15 paren molta atenció als cartells informatius de la parada. Sorgeixen alguns dubtes... "La parada de la travessera de les Corts se elimina?" A partir de dilluns, el 15 desapareixerà. De fet, de la parada d'origen i final que hi havia al carrer de Conca només en queden els forats dels ancoratges. Serà substituïda per la nova línia horitzontal H8 però amb la diferència que allarga un dels extrems fins a la Maquinista. AMPARO GARCÍA "Si llego a la Maquinista con el mismo autobús es estupendo para mí y otras personas del barrio porque ya lo cogeremos aquí y llegaremos directamente." CONSOL FERRER "Sí, sí, em va bé, fins i tot, millor. Ara hauré de buscar l'altre número a Pare Claret i hagi de fer el recorregut igual, fins al camp del Barcelona." A la parada del Camp Nou, les noves indicacions de l'H8 encara no s'hi han instal·lat. Serà una línia més que reforçarà el servei quan hi hagi partit del Barça. Pel carrer de Mallorca hi passarà la nova H10, una altra línia horitzontal que creuarà la ciutat de punta a punta. Enllaçarà Badal i Badalona i rellevarà les línies 43 i 44 perquè fan un recorregut molt similar. Al mateix temps i per reforçar el lligam entre les dues ribes del Besòs, es crearà la Línia 143. La nova Línia 143 sortirà d'aquesta terminal a la Pau i recorrerà els barris del Besòs, la Mina, la Catalana i Sant Joan Baptista. Us ho ha explicat des de la rambla de Guipúscoa, Patrícia Álvarez.

Concentració i dubtes. Uns quants usuaris s’amunteguen al voltant d’un cartell informatiu. “Aquí posa que el 15 no tornarà a passar per aquí”, diu una usuària mentre espera un bus que té els dies comptats. “Sí, home, n’haurà d’agafar el nou, l’H8”, comenta un viatger més assabentat dels canvis.

És el dia a dia a les parades afectades per la nova tongada d’autobusos que s’afegiran a la circulació el 18 de novembre. Es tracta de cinc línies de la xarxa ortogonal que persegueixen fer més eficient aquest mitjà de transport amb itineraris més rectes i amb una freqüència de pas més elevada. Dues d’aquestes línies són l’H8 (Camp Nou – La Maquinista) i l’H10 (Badal – Olímpic de Badalona).

La posada en funcionament de l’H8 comportarà eliminar el 15. Amb un recorregut similar, la nova horitzontal el substituirà però amb la diferència que allarga un dels extrems fins a La Maquinista.

Pel carrer de Mallorca hi passarà la nova H10, una altra línia horitzontal que creuarà la ciutat i enllaçarà Badal i Badalona. Rellevarà les línies 43 i 44 perquè fan un recorregut molt similar. Al mateix temps i per reforçar el lligam entre les dues ribes del Besòs, es crearà la línia 143. Aquest bus de proximitat recorrerà els barris de la Pau, el Besòs, la Mina, la Catalana i Sant Joan Baptista.